Ghid consumatori

Ghid pentru protecţia consumatorilor de produse şi servicii distribuite de companiile de vânzări directe şi sisteme MLM, prin distribuitorii lor.

Codul Etic de Conduită RODSA, care prevede norme şi reguli de conlucrare între membrii RODSA şi consumatori, este un ghid al consumatorilor de produse şi servicii distribuite prin vânzare directă şi sisteme MLM cître clienţi. Codul RODSA reprezintă strategia de protecţie a consumatorilor.

Reguli importante … de reţinut

Verificaţi identitatea vânzătorului direct (distribuitorului)
Fiecare reprezentant al unei companii de vânzare directă şi sisteme MLM trebuie să pună la dispoziţia consumatorilor o documentaţie completă despre produsele companiei. Aceasta trebuie să conţină numele, adresa şi telefonul companiei, astfel ca dvs. să puteţi verifica “bona fide” compania şi reprezentantul ofertant.

Semnarea documentelelor
NU semnaţi niciun document sau ordin de comandă înainte de a verifica identitatea vânzătorului şi a companiei.

Comenzi şi plăţi pentru produse
NU plătiţi nicio sumă de bani, până nu sunteţi complet satisfăcuţi de identitatea vânzătorului direct, care vă oferă un produs sau un serviciu.
ASIGURAŢI-VĂ că primiţi în scris informaţii despre compania furnizoare de produse şi servicii, cu numele, adresa şi telefonul ei.

Dreptul de anulare a comenzilor
Companiile RODSA trebuie să vă furnizeze informaţii privind perioada de restituire a produselor comandate, conform legislaţiei în vigoare. VERIFICAŢI dacă formularul de comandă conţine informaţii privind perioada de anulare a comenzii.

Asigurări verbale
ATENŢIE la promisiunile verbale asupra preţurilor şi termenilor de livrare a produselor. Verificaţi aceste informaţii pe documentaţiile de la compania furnizoare.

Garanţii
VERIFICAŢI dacă produsul oferit este acoperit de o garanţie.

Sigla/Logo RODSA
Verificaţi dacă formularele de comandă şi documentaţia pusă la dispoziţia dvs. de un vânzător direct poartă sigla RODSA, care indică faptul că acea companie este membră RODSA.

Reprezentarea drepturilor consumatorilor

“Scopul principal al afacerilor de vânzări directe este de a oferi clienţilor un nivel de încredere şi satisfacţie care să fie cel puţin egal cu cel oferit de produsele din vânzarea cu amănuntul.”

Acesta este obiectivul major al Asociaţiei RODSA, stabilit de la înfiinţarea sa din 2002.

Codul Etic de Conduită RODSA este controlat de un Administrator de Cod, independent, care emite decizii definitive şi irevocabile aplicabile tuturor membrilor RODSA, provenite din reclamaţii ale părţilor vătămate (membrii RODSA, distribuitori sau clienţi) care au apelat la judecarea reclamaţiei în cadrul legsulativ al RODSA.

Codul Etic de Conduită

• Impune metode etice de vânzare.
• Oferă prin lege dreptul consumatorilor de a-şi anula comenzile care depăşesc necesităţile proprii.
• Furnizează consumatorilor informaţii exacte asupra oricărei tranzacţii.
• Respectă drepturile şi solicitările consumatorilor.
• Solicită transparenţă referitor la identitatea companiei şi a distribuitorului sau vânzătorului direct.

Oficiile pentru Protecţia Consumatorilor

Reclamaţiile privind produsele şi serviciile distribuite de comapniile şi vânzătorii direcţi pot fi adresate şi către OPC (Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor) din judeţul dvs.

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor

Adresa: B-dul Aviatorilor nr. 72, sector 1, Bucuresti 011865
Tel.: 311.18.62/311.22.62/313.50.26
Email: office@anpc.ro
Biroul de presă al ANPC poate fi contactat prin:

  • telefon – 021 312 12 75, interior 944
  • fax – 021 314 34 61
  • sau email – biroupresa@anpc.ro

AICI  găsiţi adresele de contact pe judeţe.