Comunicate

Lista comunicatelor de presă şi drepturilor de replică RODSA

14.03.2007 – Punct de vedere – D.M.Dumitraş
7 septembrie 2006 – Replică la Curierul Naţional
26 iulie 2005 – Replică la Săptămâna financiară
26 iulie 2005 – Mesajul vicepeşedintelui RODSA
2 septembrie 2004 – Relativ la un articol din CAPITAL
7 noiembrie 2003 – Realtiv la o emisiune PROTV
3 iunie 2003 – Relativ la statutul RODSA
2 iunie 2003 – Relativ la relaţiile RODSA cu uACVD, FEDSA şi WFDSA

###

14.03.2007 – Punct de vedere -

În ultima perioadă se vehiculează ideea printre distribuitorii din anumite companii de vanzari directe / MLM că, personal aş favoriza sau aş recomanda anumite afaceri MLM, în detrimentul altora. După cum se ştie, în MLM zvonurile negative circulă cel mai repede …

Nimic mai fals, decât acest zvon, provenit din modul cum interpretează unii distribuitori participarea mea la anumite evenimente ale companiilor vanzari directe / MLM, membre RODSA sau simpatizante ale comunităţii noastre.

În calitate de preşedinte al asociaţiei RODSA sunt invitat de multe ori la diferite manifestări organizate de companiile membre RODSA sau de companiile care doresc să se afilieze asociaţiei noastre. În cadrul acestor întâlniri, de multe ori susţin câte o scurtă prezentare a activităţilor RODSA sau o alocuţiune despre sistemele MLM. Prezentările făcute sunt generale şi neutre faţă de o afacere sau alta, fără a face recomandări speciale distribuitorilor.

Sunt nevoit să recapitulez ideile şi principiile după care mă călăuzesc, atât eu cât şi colegii din Consiliul Director RODSA, în munca noastră din acest domeniu:

1. Industria de vânzări directe şi sisteme MLM oferă o gamă largă de oportunităţi în produse şi afaceri tuturor celor care doresc să activeze în calitate de distribuitor MLM.

2. Fiecare companie MLM, membră RODSA, este tratată în mod egal, nepreferenţiat, fiind sprijinită de către RODSA oridecâte ori este nevoie.

3. Decizia de intrare într-o afacere sau alta aparţine în exclusivitate prospectantului sau distribuitorului, RODSA oferind doar informaţii despre membrii săi, pentru a facilita hotărârea celor interesaţi.

4. RODSA recomandă distribuitorilor MLM să activeze în principal doar într-o singură companie, dar nu interzice să fie consumator al produselor şi serviciilor altor companii MLM.

5. RODSA interzice racolarea de către distribuitorii unei companii MLM membră RODSA (conform Codului Etic de Conduită, pct. 4), a unor distribuitori din alte companii MLM, în special prin metode precum: “ademenirea, ispitirea, seducţia sau persuasiunea” faţă de aceştia.

6. RODSA interzice denigrarea unei companii în favoarea alteia, prezentând avantajele produselor sau a planului de marketing comparativ cu ale alteia. De asemenea, RODSA nu recomandă practica prezentării unei afaceri concomitent cu altă afacere, pentru a nu se crea confuzii.

7. CD RODSA solicită distribuitorilor să semnaleze apariţia abaterilor de la Codul Etic de Conduită prin e-mail la adresa info@rodsa.ro .

În încheiere, aş dori să recomand distribuitorilor să nu mai folosească numele meu sau al colegilor din CD RODSA în argumentarea lor pentru a reuşi o sponsorizare sau a susţine o afirmaţie subiectivă.

Fiecare om are şanse egale în alegerea oportunităţilor MLM, fiind suveran asupra deciziilor sale!
Orice abatere de la Codul Etic de Conduită va fi tratată conform regulamentului RODSA.
Difuzarea de informaţii false poate duce la reclamaţii de ordin penal!

Dan Marius Dumitraş

Preşedinte RODSA

###

7 septembrie 2006 -Drept de replică la articolul “SC Carion Romania SA, afaceri bancare fara viza BNR”

din Curirul Naţional (07.09.2006)

http://www.curierulnational.ro/Eveniment/2006-09-05/SC+Carion+Romania+SA%2C+afaceri+bancare+fara+viza+BNR&hl=carion&tip=fraza

Stimata redactoare a acestui articol, Ionela Neagu, amestecă informaţiile din spirit ziaristic de spectacol dâmboviţean.

CARION SA este membră fondatoare a asociaţiei DODSA (Asociaţia de Vânzări Directe din Romania – www.rodsa.ro), respectă principiile Codului Etic de Conduită si nu are nicio legatură cu escrocheria Delphin.

Grupul CARION operează in 6 ţări europene (5 din UE – www.carion.ro), astfel că nu văd de ce BNR ar interzice o activitate care este permisă in UE!!! Firma Carion România SA este asigurată de societatea ALIANZ, ceea ce indică faptul că riscurile de care vorbea redactoarea sunt acoperite integral.

Probabil ca o anumită concurenţă de sorginte dâmboviţeană încearcă din nou să discrediteze firma CARION, cu sediul in Cluj (ARDEAL). Ar fi fost profesional si moral ca redactoarea articolului să ceară şi părerea domnului director general Ovidiu Knobloch asupra celor expuse despre Carion. De aici se vede natura denigratoare a articolului, asemenea atacurilor pe la spate, pline de laşitate a celor care sunt invidioşi pe succesul firmei CARION! În privinţa deciziei BNR asupra legalităţii activităţilor de creditare efectuate de Carion se va pronunţa firma însăşi, prin instrumentele juridice de rigoare.

În altă ordine de idei, redactoarea Ionela Neagu face o gravă eroare făcând trimiteri la escrocheria Delphin prin afirmaţia: “Firma, care actiona dupa principiul jocului piramidal, asemenea celor de la “Delphin International”, oferea imprumuturi …”. Mai mult, în completarea articolului, aduce informaţii despre mersul anchetei asupra escrocheriei Delphin (informaţii corecte de altfel), creând voit confuzii în rândul cititorilor, cum că firma Carion ar fi asemenea escrocheriei Delphin.

Consider că ziarul Curierul Naţional ar trebui să publice dreptul la replică al domnului Ovidiu Knobloch, precum şi dreptul la replică al asociaţiei RODSA.

Dan Marius Dumitraş
Preşedinte RODSA
Cluj, la 7 septembrie 2006

###

26 iulie 2005 – Drept de replică la ziarul Săptămâna financiară din 25 iulie 2005

Articolul este un pas înainte pentru afirmarea şi recunoaşterea industriei de vânzări directe şi sisteme MLM în Romania, cu ajutorul mass-mediei. Felicitari pentru initiativa!

Am de făcut totuşi o singura precizare referitor la relaţiile dintre cele 2 asociaţii de vânzări directe, pentru că autorul articolului nu a ascultat şi opinia noastră:

- Afirmaţia domnului Teodor Drăgan, de la Amway, cum că Asociaţia noastră RODSA a respins propunerile de fuziune pe care le-ar fi făcut Asociaţia ACVD, sunt complet FALSE şi DENATURATE.

- Realitatea este următoarea:

RODSA s-a înfiinţat în 15 aprile 2002, din iniţiativa firmelor MLM International, Forever Living Products şi Carion, ca fondatoare, fiind prima asociaţie de profil din România. La RODSA s-au afiliat până în prezent alte 15 companii, reprezentând acum 40% din totalul companiilor din România.

Conducerea RODSA este asigurată de dl. Dan Marius Dumitraş – preşedinte, dl. Gabor Szocs (country manager FLP) şi dl. Ovidiu Knobloch (general manager CARION) – vicepreşedinţi, respectiv dl. Alpar Fodor (PreElan) – director de marketing.

În zilele de 9 şi 10 septembrie 2002 reprezentanţii RODSA au avut 2 runde de discuţii şi negocieri cu reprezenatnţii ACVD (care s-a înfiinţat la 10 septembrie 2002), în vederea soluţionării propunerii RODSA de fuziune a celor 2 asociaţii.

Din păcate, dl. Mijuskovic (AVON), dna Corbacioglu (AMWAY), dl. Taulescu (GNLD)si dl. Verbeugt (FEDSA) nu au agreat propunerea noastră în nici un fel, dânşii dorind să abandonăm asociaţia noastră şi să aderăm la ACVD.

Deşi Asociaţia RODSA avea o aplicaţie de afiliere la FEDSA şi WFDSA din iulie 2002, cu mult înaintea ACVD, aceasta a fost acceptată ca membră FEDSA şi WFDSA, în detrimentul interesului asociaţiei RODSA. Motivele pentru care s-a procedat astfel rămâne un mister! Răspunsul preşedintelui FEDSA la solicitarea noastră de a ni se da explicaţii pentru refuz a fost că: “FEDSA nu este obligată să-şi justifice deciziile!”

În completare, pot spune că RODSA este o asociaţie activă, prezentă în viaţa publică, cu iniţiative legislative pentru stabilitatea mediului de afaceri, cu acţiuni continui de combatere a jocurilor piramidale, cu activităţi permanente de instruire şi perfecţionare pentru distribuitori, cu un Cod de Etică şi Conduită respectat de membrii săi şi cu un program de acţiuni bine definit.

RODSA este prezentă pe Internet la www.rodsa.ro de la 1 august 2002, fiind un portal căutat pentru informaţii din industria de vânzări directe şi sisteme MLM.

RODSA militează în continuare pentru o fuziune a asociaţiilor, pentru formarea unei adevărate comunităţi de afaceri în vânzări directe şi sistemel MLM.

Dan Marius Dumitraş
Preşedinte RODSA
Cluj, la 26 iulie 2005

Mesajul vicepreşedintelui RODSA, dr. Gábor Szőcs, către Redacţia Săptămâna Financiară

In atentia domnului George Stoica!

Stimate domn!

Va felicit pentru acest articol, in primul rand pentru ca ati avut ideea sa scrieti despre un domeniu atat de controversat cum este industria vanzarilor directe. Rar apare ceva despre aceasta tema in presa romaneasca si din pacate articolele aparute nu au un ton atat de pozitiv cum are cel scris de dvs. In nici in caz nu doresc sa va trag la raspundere referitor le cele prezentate mai sus, totusi as dori sa va atrag atentia asupra unor aspecte referitoare la acest articol. Remarcile mele de fapt va vor ajuta cu siguranta sa intelegeti mai bine o industrie care desi este cunoscuta de multi oameni, din pacate de unii este inteleasa gresit. Sper ca acest articol va fi urmat si de altele pentru ca asa cum bine stiti afacerea vanzarii directe este in plina expansiune in Romania.

Nu sunt gazetar si nici nu am ambitii de acest gen, dar presupun ca orice informatie este bine sa fie verificata din cel putin doua surse. Din nefericire in articolul de fata, in ce priveste relatia dintre RODSA si ACVD, nu ati prezentat punctul de vedere al RODSA in acest sens. Nu doresc sa intru in detalii dar am toata convingerea ca v-ar interesa corespondenta RODSA in legatura cu propunerea noastra de fuziune cu ACVD. Avem un numar semnificativ de colaboratori in RODSA care de trei ani de zile sunt in posesia informatiilor reale conform carora fuziunea celor doua asociatii nu a avut loc din cauza refuzului categoric al ACVD. Mai mult decat atat, domnul Dragan a participat la intalnirea RODSA-ACVD si este greu de crezut ca pur si simplu a uitat ceea ce s-a discutat.

Pe de alta parte – fara sa par lipsit de modestie -consider ca si firma pe care o reprezint si-ar fi gasit locul in articolul dvs. Asa cum bine stiti, Forever Living Romania are o cifra de afaceri si o pondere pe piata vanzarilor directe din Romania comparabila cu firmele prezentate in articol. Cu siguranta colaboratorii nostri isi vor pune intrebarea, oare de ce nu se mentioneaza Forever in articolul dvs.?

Revin cu ideea ca nu va trimit aceste randuri pentru a cere socoteala legata de aspectele sus-mentionate. Pur si simplu am dorit sa va atrag atentia asupra faptului ca industria vanzarilor directe este extrem de sensibila deoarece se bazeaza mult mai mult pe relatia intre oameni decat orice alta afacere. Multi romani au pus sperante in acest tip de afaceri. Cu siguranta multi s-au bucurat citind articolul dvs. Mai putin cei din Forever Living Products care o sa-si puna intrebarea daca lipsa numelui companiei cu care colaboreaza este o pura intamplare sau a avut un scop bine definit…

Cu stima,

Dr. Gábor Szőcs
director general Forever Living Products
vicepresedinte RODSA
26.07.2005

###

2 septembrie 2004 – Comunicat de Presă

Revista CAPITAL a publicat în numărul 35 din 26 august 2004 două articole critice la adresa industriei de vânzări directe din România: „Bani frumoşi scoşi din sacoşa cu vise” şi „Afaceri piramidale: consumi, atragi alţi oameni şi cîştigi” sub semnătura lui Viorica Ana Chişu (www.capital.ro) Faţă de maniera în care au fost prezentate unele aspecte din activitatea industriei de vânzări directe şi a companiilor bazate pe sisteme MLM, Asociaţia de Vânzări Directe din România (RODSA) este nevoită să dea publicităţii o replică la inexactităţile şi distorsiunile prezentate în revista Capital. Comunicatul de presă este urmarea refuzului revistei Capital de a publica dreptul nostru la replică.

În general, preocuparea presei faţă de industria de vânzări directe şi sistemele MLM se manifestă destul de rar, de obicei atunci când se pot relata cât mai multe aspecte critice sau evenimente cu impact negativ asupra populaţiei. Cele 2 articole din Capital nr. 35 nu diferă cu nimic de maniera tipic gazetărească în care se tratează subiecte delicate. Fără îndoială că redactoarea Viorica Ana Chişu s-a documentat intens asupra acestui subiect, expunându-şi opinia proprie faţă de industrie şi consecinţele ei, fapt pentru care merită felicitări că a “îndrăznit” să publice nişte articole despre vânzarea directă şi MLM.

Câteva precizări trebuie făcute de la început, pentru a nu induce în eroare publicul:

1. Tonul general abordat de autoare este destul de zeflemitor, faţă de importanţa subiectului tratat. De fapt, ideea principală care a călăuzit-o pe autoare este faptul că în industria de vânzări directă “se vinde marfa la negru”, motiv pentru care toată argumentaţia expusă pledează pentru evidenţierea câştigurilor nedeclarate ale câtorva mii de distribuitori. (Autoarea vorbeşte de 3 milioane de clienţi-distribuitori, când în fapt există cca 250.000 de distribuitori în România şi cca. 1 milion de clienţi).

2. Sursa de informaţii pentru cele 2 articole au fost printre altele: site-ul oficial RODSA al asociaţiei noastre( www.rodsa.ro ), interviurile telefoncie cu Dan Marius Dumitraş (preşedinte RODSA), Sdrjan Mijuskovic (manager general AVON şi preşedinte ACVD) şi o serie de distribuitori de la Forever Living Products, Calivita, Herbalife, Vision Group, Amway, etc. De remarcat că de-a lungul articolelor, găsim doar într-un singur loc declararea sursei de informaţii, respectiv Ministerul Finanţelor Publice (pag.36). De observat că informaţiile din caseta de la pagina 37 “Evoluţia pieţei MLM în România” sunt extrase din raportul RODSA de pe site-ul www.rodsa.ro care are regim de de copyright. Autoarea nu specifică sursa.

3. Autoarea s-a informat superficial asupra multor teme din activitatea şi organizarea industriei de vânzări directe şi a sistemelor MLM în România.

De exemplu, în pagina 1, este citat preşedintele RODSA, dar printr-o confuzie de nume, în locul d-lui Dan Marius Dumitraş este trecut Horaţiu Dan Dumitraş, care este director de marketing la MLM International România

4. Se afirmă că anumite produse firmei Forever Living Porducts nu ar avea avizul Ministerului Sănătăţii. Informaţie eronată! Produsele FLP au toate avizele necesare pentru a fi comercializate pe piaţă. Forever Living Products are toate produsele avizate sau notificate de instituţiile competente ale Ministerului Sănătăţii. Încrederea oarba a autoarei într-o singură sursă (site-ul MS) a dus la această eroare incalificabilă. Orice gazetar are obligaţia să-şi verifice informaţiile din 2 surse independente. Ne intrebăm dacă in sursa Ministerului de Finante Publice nu ar fi apărut una din firmele amintite aceasta ar fi insemnat că firma nu există sau că lucrează ilegal?

Ne-am aşteptat ca în urmatorul numar al revistei Capital (36) autoarea articolului să dezmintă cu fermitate informaţia eronată în legatură cu lipsa avizelor Ministerului Sănătăţii. Acest lucru s-a întâmplat, dar într-o manieră care ne aminteşte de unele vremuri in care numai unii tovarăşi aveau dreptate întotdeauna, indiferent de greşelile pe care le-au facut. Stimată doamnă Chisu, nu Ministerul Sănătăţii a scris articolul care aduce prejudicii firmelor menţionate. Cel puţin această instituţie a recunoscut omisiunea privind listele produselor avizate şi în ciuda perioadei de concedii, a luat toate măsurile pentru confirmarea existenţei avizelor, conform notificărilor firmei Forever Living Products România.

5. În pagina 36, autoarea explică în paranteză sistemul MLM prin “vânzări piramidale”, ceea ce denotă o evidentă lipsă de cunoştinţe din domeniu.

Sistemul de MLM şi industria vânzărilor directe nu sunt prezentate corect sau mai bine spus deloc. Nu există prezentarea sistemului MLM şi comparaţia acestuia cu un sistem piramidal ilegal. ( a se documenta din www.rodsa.ro )

Vânzarea directă ca metodă comercială de lucru şi vânzarea prin retele de distribuitori (MLM) ca organizare economică apar în legea nr. 650 din 7 dec. 2002 ca practici comerciale legale şi ca atare ar trebui promovată ideea că în România această formă de afacere este perfect legală.

Există sute de cărţi MLM, din care foarte multe au aparut şi în România, cărţi care prezintă celor interesaţi definiţiile exacte ale acestor sisteme. Din păcate autoarea nu cunoaşte bibliografia MLM. Termenii folosiţi de autoare în unele cazuri nu sunt adecvaţi sau pur şi simplu limbajul este incorect. Am ales doar câţiva dintre termenii care s-au folosit impropriu, dar cu mare uşurinţă de către autoarea articolului:

- sistem piramidal – fără o explicaţie corectă cititorul poate confunda cu uşurinta sistemul MLM cu sistemele piramidale ilegale tip Caritas;

- comis voiajor – în ciuda faptului că acest termen este pus in ghilimele, afirmaţia are o tentă vulgară sau cel puţin derutantă. Colaboratorii sistemelor MLM în nici un caz nu se încadreaza în această categorie.

- produse naturiste – cuvântul “naturist” nu înseamnă nicidecum ceea ce crede autoarea articolului (este un cuvant similar “nudismului”), din păcate în limbajul de zi cu zi a românilor termenul de produse naturiste s-a familiarizat greşit; de fapt, vorbim despre produse naturale. Apariţia acestui termen gresit în Capital în nici un caz nu va duce la eliminarea acestei greşeli din vocabularul cititorului.

- persoane racolate – din păcate această expresie nedorită apare de mai multe ori în articolul sus menţionat şi nu ne ascundem indignarea faţă de folosirea acestui termen nepotrivit şi totodată cu o tentă interlopă. Expresiile “persoanele contactate”, “persoanele inscrise in sistem”, “persoanele sponsorizate”, “colaboratori”, “parteneri” şi multe alte sinonime mai puţin daunatoare se gasesc în foarte multe cărţi MLM.

6. Tot în preambul, se afirmă că “prin sisteme moderne de promovare comerţul permite câtorva milioane de români să câştige un ban pe sub mână”. Iată o afirmaţie tendenţioasă, care trădează mentalitatea dâmboviţeană că “de a da ţepe” fiscului sau oricui altcineva, cu efecte de copiere a acestor “calităţi” în toată ţara. Dimensiunea fenomenului nu este nici pe departe atât de mare cum afirmă autoarea. Mai mult, ea nu ştie că multe din firmele MLM distribuie direct la clienţi produsele, în urma comenzilor făcute pe baza recomandărilor unor distribuitori. Deci, practic, distribuitorii nu încasează nimic ilegal şi nici nu ascund ceea ce primesc de la firmă sub formă de comisioane pentru munca lor.

Nu putem fi de acord cu afirmaţia …”şi câştigi fără efort”. In MLM acele “venituri fabuloase” sunt rodul muncii de ani de zile şi nimeni nu s-a imbogăţit peste noapte în acest sistem. Autoarea articolului sugerează că în sistemul MLM distribuitorul cumpără produse în valoare de mii de dolari şi că în urma vânzării acestor cantităţi de produse beneficiază de venituri băneşti de la firma de MLM. Precizam că, comisioanele distribuitorilor provin în primul rând din rulajul produselor în reţeaua lor de distribuţie şi nu din vânzările personale.

În legătura cu afirmaţia că “Munca la negru este motorul economiei Româneşti”, ar fi fost bine să existe o comparaţie cu celelate industrii din economia românească, în primul rând cât la sută din economie se datorează muncii la negru în general, acest lucru pentru a nu acuza firmele de MLM în mod direct sau indirect că ar fi motorul economiei româneşti pentru munca la negru. Ar fi fost corect dacă pe lângă cifra de afaceri s-ar fi publicat şi sumele virate de către companiile menţionate în bugetul de stat sub forma de TVA, impozite, taxe vamale. Afirmatia că “persoanele racolateşsi devenite distribuitori sunt plătite din dividendele firmei” confirmă necunoaşterea unor informatii elementare asupra sistemului de plăţi al comisioanelor distribuitorilor de catre firmele sus menţionate.

7. Din start se simte ca autoarea articolului vede numai partea negativă a lucrurilor fără să dea un singur exemplu pozitiv din ceea ce se întâmplă în industria MLM. Este uşor să faci afirmaţii de genul “evaziune fiscală masivă”, “sediile firmelor sunt dintre cele mai ciudate şi divers amplasate”, “cel mai avantajos este că poţi câştiga un ban la negru” şi multe altele.

Declararea evaziunii fiscale nu credem că intră în competenţa revistei Capital, (eventual relatarea unor nereguli). Organele de stat competente sunt abilitate pentru acest lucru.

Sediile firmelor amintite în articol sunt mult mai puţin ciudate şi mult mai puţin divers amplasate decât sediul revistei Capital. Credem că aparţinând de un trust international renumit, sediul dumneavoastra ar merita cel puţin o clădire asemenatoare cu unul dintre sediile firmelor amintite în articol.

Suntem de acord cu tot ceea ce înseamnă Presa Română Liberă şi cu aceia care încearcă să informeze cu exactitate şi claritate opinia publică românească indiferent de subiectul abordat. Revista Capital are un prestigiu de urmat în această ţară şi credem că doreşte să rămână un exemplu pentru toţi cei care vor să caute niste drumuri deschizătoare în ceea ce numim noi economia românească.

Suntem de acord că sistemul MLM nu este un sistem perfect in Romania, în primul rând pentru că societatea în care trăim nu este perfectă, dar este foarte trist când unele lipsuri, nereguli, probleme sunt prezentate în ansamblu, aducând mari prejudicii industriei, vanzării directe sau vanzarii prin retele de distribuitori (sisteme MLM).

Parcurgând acest articol, cititorii dumneavoastră cu siguranţă îşi vor crea părerea că acest sistem nu este un sistem de urmat, ba dimpotrivă este dăunator, este ilegal, imoral, neetic, s.a.m.d. Probabil că aceasta a fost şi intenţia ascunsă a autoarei sau a acţionat sub imboldul unor oameni de afaceri care proliferează jocurile piramidale !?!

Intr-o discutie avută cu autoarea acestui articol, D-na Chişu a afirmat că din punctul ei de vedere şi-a făcut datoria şi nu mai doreşte să se ocupe de acest subiect. Conceptia autoarei este inacceptabilă, din punctul nostru de vedere, deoarece demonstrează că un neofilit poate să scrie orice într-o publicaţie de tiraj naţional, fără să-şi asume răspunderea pentru cele scrise. Îi recomandăm doamnei Chişu să se ocupe de jocurile piramidale, de exemplu de afacerea Delphin, cel puţin atât de mult cât se ocupă o gazetă regională din Ardeal! Atunci ar fi cu mult mai apreciată! Ar putea investiga cine se ascunde în spatele acestor jocuri şi scheme piramidale financiare ilegale, de ce nu se interzic cu desăvârşire, ce au făcut autorităţile de 10 ani în această privinţă, cât au pierdut românii şi cât s-au îmbogăţit escrocii, etc. Iată un subiect cald de tratat în paginile Capitalului. Aviz readactorei şefe, Andreea Roşca!

Aşa cum arată rapoartele financiare, această formă de afacere abia a inceput să-şi ia avântul în România. Industria de vânzări directe şi sistemele MLM fac parte pur şi simplu din ceea ce numim în general capitalism şi, cu precizarea că avem foarte multe de corectat, nu se poate opri această industrie, aşa cum nu se mai poate opri capitalismul în România.

8. Neimplinirea viselor pentru mulţi români care au avut de a aface cu această afacere nu înseamnă că sistemul din start este prost. Nu există domeniu de activitate, fie economic, fie oricare altul, în care să nu gaseşti oameni decepţionaţi sau frustraţi.

Apropo de afirmaţia că “in sistemul MLM se vând vise”. Gândiţi-vă bine unde am fi fără vise şi gândiţi-vă bine dacă într-adevăr vânzarea viselor este atât de nocivă aşa cum prezintş articolul dumneavoastră. Gândiţi-vă unde aţi fi fără visele dvs. personale de acum 5, 10 sau chiar 20 de ani.

In incheiere, luând în vizor puţin şi partea plină a paharului, credem ca mulţi concetăţeni de-ai noştri şi-au găsit împlinirea financiară lucrând în sistemul MLM, iar produsele comercializate şi serviciile oferite de către aceste firme au intrat demult în viaţa de zi cu zi a oamenilor. Suntem supăraţi când ţara în care trăim este catalogată după copiii străzii, cerşetori, oameni corupţi sau infractorii români de peste hotare, pentru că este foarte uşor să alegi dintr-un întreg doar ceea ce-ţi convine. Ar fi bine sa nu comitem aceeaşi greşeala şi în acest caz.

Pe această cale RODSA doreşte să facă publică atitudinea redacţiei Capital faţă de solicitarea noastră din data de 27 august 2004 cu privire la acordarea unui spaţiu pentru exprimarea punctului nostru de vedere in acest caz. Pana astăzi 02 august 2004 nu am primit nici un răspuns de la revista Capital la solicitarea noastră.

O ştire de ultimă oră, ca o confirmare a modului în care ştirile negative se răspândesc în presă, aflăm că Realitatea TV a publicat o ştire cu titlul: “Multi-Level Marketing, Încă un vis frumos pentru românii creduli”, sub semnătura redactorului Stelian Muscalu, care nu a făcut altceva decât să preia din Capitalul esenţa celor 2 articole defăimătoare la adresa industriei de vânzări directe şi a sistemelor MLM. Avem dovada clară că ziariştii nu se informează corect şi fug după senzaţii tari, ceea ce nu îi onorează deloc şi aduc atingere la integritatea morală a subiecţilor trataţi.

Invităm aşadar presa să participipe la seminariile organizate de RODSA şi companiile MLM pentru a se informa direct de la sursă şi pentru a avea ocazia să publice ştiri pozitive şi modele de urmat pentru majoritatea cetăţenilor acestei ţări.

Consiliul Director RODSA
Dan Marius Dumitraş, preşedinte
Szőcs Gábor, vicepreşedinte
Cluj-Napoca & Bucureşti, la 2 septembrie 2004

###

7 noiembrie 2003 – Comunicat de Presă

referitor la reportajul despre “scheme piramidale”

din emisiunea de ştiri de la PROTV din 06.11.03 ora 19 si 07.11.03 ora 8

În reportaj a fost prezentat un reproter PROTV care, în urma unui anunţ din mica publicitate, a luat parte la o prezentare a unei afaceri de vânzări directe. În secvenţa filmată cu camera ascunsă se vede cum un reprezentant al unei companii de vânzări directe (nu s-a specificat numele comapniei) a explicat afacerea şi în încheiere a spus:
– “Aveţi 377.000 lei? Semnaţi aici şi aţi intrat în afacere.”

În continuare, reporterul a explicat că în aceste afaceri se câştigă din recrutarea oamenilor şi nu din volumul de vânzări.

Într-un interviu, un reprezentant al unui Oficiu de Muncă a explicat că prin contracte de acest gen nu se asigură protecţia angajaţilor, etc.
Concluzia a fost că lumea trebuie să se ferească de aceste capcane.

În realitate, lucurile stau altfel …

De la început trebuie să remarcăm lipsa de profesionalism a reporterilor PROTV, întrucât s-a prezentat părtinitor şi trunchiat un gen de afaceri care prosperă şi funcţioneaza în limetele legii în România.

Motivele pentru care s-a dat pe post un astfel de reportaj sunt, după parerea noastră, următoarele:

1. fuga după ştiri senzaţionale
2. crearea unei stări mediatice conflictuale, care să genereze alte surse de ştiri senzaţionale
3. ignoranţa reporterilor şi neinformarea

De altfel, nu este prima dată când PROTV procedează astfel …

În legatura cu subiectul reportajului, CD RODSA face urmatoarele precizari:

1. Afacerile de vânzari directe, inclusiv distribuţia de produse şi servicii printr-o reţea de distribuitori individuali MLM, se desfăşoara în România în baza Legii 31 şi 35 din 1991, a OG. 99 din 2000 şi a Legii 650 din 2002.

2. Persoanele care colaborează cu o companie de vânzări directe nu sunt angajate la companie, deci nu au un contrcat de muncă. Aceste persoane se numesc distribuitori (sau reprezentanţi) şi sunt independenţi din punct de vedere juridic şi economic.

3. Statutul distribuitorului, ca prestator de servicii în baza unui contract de colaborare, este bine definit prin următoarele forme de activitate comercială:

- asociat la un SRL sau SA
– persoana fizică autorizată (PF) sau asociaţie familiară (AF)
– persoană fizică independentă (PFI)
4. Responsabilitatea privind asigurările sociale pentru distribuitori, precum şi deconatarea obligaţiilor faţă de stat, revin direct acestora.

5. Companiile sunt responsabile numai pentru asigurarea cadrului economic şi juridic în care se desfăşoară activităţile de vânzări directe, precum şi pentru respectarea planului de marketing propriu şi a codului de etică din industria vânzărilor directe.

6. Sistemul de distribuţie a produselor şi serviciilor printr-o reţea de distribuitori, denumit MLM sau Multi-Level Marketing sau Network Marketing sau marketing în reţea, este un sistem protejat de lege (vezi Legea 650/2002), prin care distribuitorii câştigă comisioane NUMAI în urma realizării unui volum de vânzări.

7. Companiile care aplică un sistem de retribuţie a comisioanelor pe baza creşterii numărului de clienţi sau reprezentanţi, cu taxe de afiliere mari, fără să realizeze un volum de vânzări de produse, sunt considerate “scheme piramidale financiare” şi sunt interzise prin lege (vezi detalii la pagina Scheme piramidale)

8. Întrucât un sistem de distribuţie în reţea se bazează pe reclama de la om la om, instruirea colaboratorilor companiilor de vânzări directe este sarcina cea mai importantă pentru o funcţionare corectă a afacerii. Pentru a nu da loc unor aspecte infracţionale, de natură fiscală, legislaţia din România a făcut progrese mari şi în această direcţie, urmând ca normele de aplicare să se îmbunătăţească prin crearea unui cadru fiscal, economic şi legislativ adecvat activităţilor comerciale independente.

9. Dezvoltarea industriei de vânzări directe în România este în continuă creştere, ajungând în prezent la un număr de peste 250.000 de distribuitori. Aceştia câştigă un venit în plus, pe lângă activitatea de bază, sau trăiesc numai din câştigurile realizate prin aceste afeaceri. Rata şomajului va scădea odată cu creşterea numărului de distribuitori.

10. Rolul Asociaţiei de Vânzări Directe din România – RODSA – este

- de a veghea asupra respectării normelor de conduită impuse de Codul Etic RODSA, pentru membri asociaţiei,
– de a prezenta în mass-media adevărul despre industria de vânzări directe şi sistemele MLM
– de a sprijini instituţiile guvernamentale pentru formarea unui cadru economic, fiscal şi legislativ, propice dezvoltării activităţilor economice independente
– de a sprijini companiile în implementarea unor sisteme de distribuţie a produselor şi serviciilor de tip MLM
– de a ajuta distribuitorii MLM să-şi construiască o afacere proprie profitabilă şi plină de succes!
În concluzie:

Aspectele prezentate în reportajul de la PROTV nu fac decât să provoace confuzie, nedumerire şi neîncredere în sistemele de vânzări directe.

Suma de 377.000 lei la care se referea prezentatorul este preţul pachetului de start în afacere, ceea ce constituie o investiţie minimă pentru o persoană care doreşte să aibă profit. Nu există nici o legătură între această sumă şi comisioanele încasate de distribuitori, întrucât comisioanele se referă numai la volumul de produse vândute!

Invităm reporterii PROTV să viziteze site-ul nostru www.rodsa.ro , precum şi site-urile companiilor care fac parte din RODSA (vezi Membri RODSA) şi Lista de firme cu cele 37 de companii de vânzări directe care activează în prezent în România.

Invităm reporterii PROTV să viziteze companiile de vânzări directe şi să facă emisiuni pe această temă.

Invităm reporterii PROTV la Seminarul MLM cu Don & Nancy Failla din 11, 13, 14 februarie 2004 de la Cluj şi Bucureşti! (a se urmări detaliile în www.mlm.ro )

Recomandăm PROTV să transmită mai puţine ştiri cu crime sau alte aspecte de acest gen şi să transmită şi reportaje despre succesul companiilor de vânzări directe în România, precum şi despre succesul distribuitorilor MLM.

RODSA nu doreşte să intre într-o polemică deschisă asupra afacerilor de vânzări directe, ci să conlucreze cu mass-media pentru informarea şi educarea populaţiei privitor la existenţa şi funcţionarea acestor oportunităţi de afaceri.

De reţinut: MLM este o oportunitate pentru fiecare persoană de a-şi crea o sursă independentă de câştig şi nu un loc de muncă! MLM este franchiza omului de rând! (vezi cartea “Marea panoramă” de Edward Ludbrook, publicată la Editura Digital Data Cluj – www.digitaldata.ro )

Consiliul Director RODSA
info@rodsa.ro
Cluj-Napoca, 07.11.2003

###

3 iunie 2003 – Comunicat de presă

Consiliul Director al Asociaţiei de Vânzari Directe din România (RODSA)
precizează ca asociaţia RODSA a fost constituită în data de 15 aprilie 2002 din inţiativa şi prin voinţa liber consimţita a fondatorilor săi, ca o asociaţie profesională, liberă, non-guvernamentală şi apolitică.

De asemenea, CD RODSA menţioneaza că nu a fost, nu este şi nu va fi supusă nici unei presiuni de interese din partea unor organisme naţionale şi/sau internaţionale.

CD RODSA militeaza în continuare, prin contribuţia membrilor săi şi a majoritaţii participanţilor din industria de vânzari directe din România, simpatizanţi cu RODSA, pentru dezvoltarea unei comunitaţi profesionale pe baza Codului Etic de Conduită RODSA, publicat la data de 18 iulie 2002.

info@rodsa.ro
Cluj la 03.06.2003

###

2 iunie 2003 – Comunicat de presă

În urma scrisorii primite de la Board-ul Director FEDSA, prin care ni se comunică hotărârea FEDSA de a primi asociaţia ACVD ca membră FEDSA, suntem nevoiţi să facem următoarele precizări:

Asociaţia RODSA este prima asociaţia de profil înfiinţată în Românai în 15 aprilie 2002.

La 30 aprilie 2002 fondatorii RODSA au făcut o cerere de afiliere la FEDSA.

La 25 iulie 2002 asociaţia RODSA a înregistrat sigla şi denumirea la OSIM.

La 1 august 2002 asociaţia RODSA a lansat site-ul www.rodsa.ro pentru informare şi documentare.

În data de 9 şi 10 septembrie Asociaţia RODSA, a purtat o rundă de convorbiri cu asociaţia ACVD, nou înfiinţată, pentru stabilirea colaborării şi a dezvoltării industriei de vânzări directe din România.

Din partea RODSA au fost prezenţi:

dl. Dan Marius Dumitraş (preşedinte RODSA, manager la MLM International Romania) şi

dl. Gabor Szőcs (vicepreşedinte RODSA, country manager la Forever Living Products)

Din partea ACVD au fost prezenţi:

dl. Sdrjan Mijuskovic (preşedinte ACVD, general manager la Avon)

dna. Candan Corbacioglu (Corporate Affaire Manager la Amway)

dl. Raymond Verbeurgt (Adviser European Affairs la Avon, reprezentant FEDSA)

dl. Valentin Tăulescu (Director Golden Neo-Life Diamite)

dl. Teodor C. Drăgan (Marketing Coordinator la Amaway)

dna. Oana Atzberger (consilier la Fanberg, reprezenatant Tupperware)

dna. av. Florentina Dumitrescu

RODSA a invitat asociaţia ACVD la un contract de fuziune pentru a crea o singură asociaţie de profil, prezentând activitatea asociaţiei, statutul ei şi startegia de dezvoltare

ACVD a prezentat statutul asociaţiei, respingând oferta de fuziune.

ACVD a solicitat reprezentanţilor RODSA înglobarea unor companii din RODSA în asociaţia ACVD, respingând categoric ideea fuziunii asociaţiilor sub sigla RODSA.

În consecinţă, RODSA a propus o analiză de perspectivă a oportunităţii formării unei federaţii din cele două asociaţii, cu medierea unui reprezentant FEDSA.

Răspunsul primit a fost nemaleabil şi neconcludent, discuţiile încheindu-se fără un rezulztat concret.

În perioada octombrie 2002 – ianuarie 2003 s-au schimbat o serie de mesaje între RODSA şi FEDSA, pe de o parte şi între RODSA şi ACVD, pe de altă parte.

Poziţia FEDSA a fost foarte tranşantă, în sensul că FEDSA poate să admită doar o singură asociaţie ca membră în federaţia europeană.

În luna mai 2003, a avut loc şedinţa anuală ACVD, la care au fost invitaţi reprezentanţi FEDSA, fără să ni se aducă la cunoştinţă aceste demersuri sau fără să ni se facă o altă ofertă. La această şedinţă ACVD a solicitat ofocial primirea ACVD ca membră FEDSA, ceea ce s-a şi aprobat o lună mai târziu.
Ţinând cont de evenimentele petrecute şi de poziţia rigidă a asociaţiei ACVD, precum şi de influenţa reprezentantului FEDSA, dl. Raymond Verbeurgt (în calitate de Adviser European Affairs la Avon), Consiliul Director RODSA a înaintat un memoriu cu rol de contestaţie la Board-ul Director FEDSA, spre ştiinţă şi către toate asociaţiile DSA din Europa, în care a fost exprimată indignarea RODSA faţă de maniera particnică şi neelegantă de soluţionare a cererii RODSA de a deveni membră FEDSA.

Răspunsul FEDSA a fost lipsit de fair-play, menţionându-se că Board-ul Director FEDSA nu este obligată să-şi justifice deciziile.

În concluzie, ACVD (compusă din 4 firme) este membră FEDSA şi WFDSA, dar nu reprezintă deloc industria de vânzări directe şi sisteme MLM din România, deoarece marea majoritate a firmelor VD şi MLM nu fac parte din ACVD.

În acelaşi timp, RODSA a afiliat alte companii din România, numărând la data de 2 iunie 2003, 10 membri şi având primite încă 5 cereri de afiliere. RODSA are o prezenţă ACTIVĂ pentru întreaga comunitate de vânzări directe şi MLM, atât în mass-media, cât şi în programele demarate.

RODSA reprezintă în prezent cca. 25% din industria de vânzări directe, în timp ce ACVD reprezintă doar 10%. În perspectivă, RODSA va afilia peste 50% din totatlul companiilor în următorii 3 ani, ceea ce îi va da dreptul la absolută legitimitate de reprezentare naţională pe profil.

RODSA va continua activitatea sa şi în afara federaţiei europene şi mondiale, urmând ca viitorul să confirme eficienţa, seriozitatea şi etica asociaţiei, precum şi legitimitatea reprezentării industriei de vânzări directe şi sisteme MLM în România.

Consiliul Director RODSA

Cluj la 2 iunie 2003